Andris Bērziņš
Šodien, 8.jūnijā, darba vizītes laikā Mazsalacā Valsts prezidents tikās ar novada domes deputātiem, lai pārrunātu novada aktualitātes un attīstības ieceres, kā arī apmeklēja Mazsalacas vidusskolu.

 

Sarunas laikā ar deputātiem Valsts prezidents uzsvēra pilsētu un īpaši mazo pilsētu nozīmi Latvijas reģionu attīstībā. Viņš atzīmēja, ka tieši pašvaldību darbā ir nozīmīgi pašiem gribēt veidot un sasniegt savus mērķus. Valsts prezidents uzsvēra, ka Eiropas fondu finansējums var kalpot kā līdzeklis konkrētu jomu attīstīšanai, bet ar to nekad nebūs iespējams balstīt visu novada izaugsmi. Andris Bērziņš atzīmēja pārrobežu sadarbības nozīmi ar Igauniju, kas vakar tika pārrunāta arī ar Igaunijas Republikas prezidentu Tomasu Hendriku Ilvesu.

 

Novada domes priekšsēdētājs vērsa uzmanību, ka par būtisku satiksmes uzlabošanu ar Igauniju kalpos šogad noasfaltētais ceļš. Tāpat deputāti Valsts prezidentam stāstīja par lauksaimnieku situāciju novadā un aktualitātēm saistībā ar Zemkopības ministrijas ierosinājumiem par lauksaimniecības zemes pirkšanu. Andris Bērziņš atzina, ka lauksaimniecības politikā jābūt lielākai noteiktībai. Deputāti uzsvēra, ka lauksaimnieki ir lepni ar savu paveikto darbu, neskatoties uz ierobešotajiem finanšu līdzekļiem. Viņi arī atzina, ka Eiropas naudas apgūšana līdz šim nav notikusi veiksmīgi un būtu jādomā par principu ieviešanu, kas nodrošinātu finanšu līdzekļu pēc iespējas lielāku ieguldījumu nākotnei.

 

Vizīte turpinājās Mazsalacas vidusskolā, kurā direktore Valsts prezidentu iepazīstināja ar skolas darbu un sasniegumiem mācībās. Valsts prezidents izteica atbalstu skolas sadarbībai ar Sanktpēterburgas 700.vidusskolu, kas dod tiešu iespēju jauniešiem mācīties krievu valodu, kas ir būtiski jauniešiem, lai veiksmīgāk iekļautos Latvijas darba tirgū. Viņš arī atzinīgi novērtēja tradīciju turpināšanu skolā un līdzšinējos skolas panākumus. Paziņojot par vienas savas algas ziedošanu Mazsalacas vidusskolai, vienlaikus Valsts prezidents skolēnus aicināja īpaši rūpīgi izvērtēt savu turpmākās izglītības ceļu.