Andris Bērziņš
Šodien, 13.janvārī, Valsts prezidents Andris Bērziņš tikās ar Eiropas Savienības Transporta lietu komisāru Sīmu Kallasu (Siim Kallas). Tikšanās laikā tika pārrunāti nozīmīgākie reģionālie transporta infrastruktūras projekti, kā arī Eiropas Savienības daudzgadu finanšu ietvara 2014. – 2020. gadam perspektīvas.  

Valsts prezidents apliecināja Latvijas ieinteresētību un atbalstu Rail Baltica un citu transporta infrastruktūras projektu īstenošanai Baltijas valstīs, jo Rail Baltica projekts ir nozīmīgs ne vien Baltijas valstu transporta infrastruktūras attīstībai, bet arī nodrošinās Baltijas valstu transporta infrastruktūras pilnvērtīgu iekļaušanos Eiropas transporta tīklos. Transporta lietu komisārs Sīms Kallas (Siim Kallas) informēja par Eiropas Komisijas atbalstu Rail Baltica projekta īstenošanai Baltijas valstīs un pauda pārliecību, ka veiksmīga projekta ieviešanas gadījumā, tas būs nozīmīgs stimuls visai Latvijas tautsaimniecībai kopumā. Abas amatpersonas bija vienisprātis, ka nepieciešams turpināt aktīvu sadarbību projekta realizācijai vajadzīgā finansējuma piesaistē un ekonomiski izdevīgākā maršruta izstrādē.

 

Abas amatpersonas pārrunāja Eiropas Savienības daudzgadu finanšu ietvara 2014. – 2020. gadam perspektīvas. Transporta lietu komisārs Sīms Kallas (Siim Kallas) informēja par Dānijas prezidentūras galveno mērķi daudzgadu finanšu ietvara 2014. – 2020. gadam, proti, samazināt dalībvalstu viedokļu atšķirības galvenajos jautājumos, kas skar ES daudzgadu finanšu ietvaru.

 

Tāpat abas amatpersonas pārrunāja arī jaunā Eiropas Savienības līguma izstrādi un izteica cerību, ka tas dos būtisku ieguldījumu Eiropas Savienības finanšu stabilitātes nodrošināšanā.

 

Valsts prezidents pauda arī Latvijas nostāju par lauksaimniecības politikas finansējumu nākamajā daudzgadu budžetā, turklāt uzsvēra, ka esošajā plānošanas periodā Latvijai ir zemākais saņemamo tiešmaksājumu apjoms uz 1 hektāru no pieteiktajām atbalsttiesīgajām platībām. Turklāt Eiropas Komisijas piedāvājums nav adekvāts arī reālajai tirgus situācijai un lauksaimnieciskās ražošanas izmaksām, kuras Latvijā ir Eiropas Savienības vidējā līmenī, un tādejādi negatīvi ietekmē Latvijas lauksaimnieku konkurētspēju. Vienlaikus Latvija pastāv uz to, ka jaunajai tiešmaksājumu sistēmai ar pilnu finansējuma apjomu jāstājas spēkā bez pārejas periodiem. Transporta lietu komisārs Sīms Kallas (Siim Kallas) apliecināja, ka izprot Latvijas pozīciju šajā jautājumā.

 

Sarunas noslēgumā Transporta lietu komisārs Latviju apsveica ar starptautiskā valūtas fonda palīdzības programmas veiksmīgu noslēgumu.