Valsts prezidents uzsvēra, ka izglītība ir sabiedrībai prioritārs pakalpojums un nozarē sasāpējušo jautājumu risināšana Latvijā līdz šim nav bijusi pietiekama. „No jaunā izglītības ministra sagaidu daudz aktīvāku un sasniedzamos rezultātos balstītu darbu. Nepieciešams strauji risināt nozares prioritātes, tostarp izglītības kvalitātes, mācību vides uzlabošanas un pedagogu motivācijas jautājumus”, teica Raimonds Vējonis, atgādinot arī par Saeimas doto uzdevumu valdībai nodrošināt risinājumu kvalitatīva vispārējās izglītības iestāžu tīkla izveidei un izglītojamo telpiskajai mobilitātei.
Raimonds Vējonis vērsa ministra uzmanību, ka izglītības nozarē veicamās pārmaiņas un uzlabojumi, tajā skaitā finansējuma nodrošināšana, nav atliekami. „Situācija, kad Latvija ar 5,9% no IKP izglītībai novirzītiem kopējiem valdības izdevumiem ir viena no līderēm Eiropas Savienībā naudas apjomā uz vienu izglītojamo, bet gadiem nespēj vienoties par atalgojumu pedagogiem, nav saprotama”, akcentēja Valsts prezidents.
Lai izglītības budžeta izlietojums būtu efektīvāks, Raimonds Vējonis aicināja to saistīt ar Valsts prezidenta valdībai uzdoto pastāvīgo pienākumu izvērtēt valsts budžeta bāzes izdevumus tā, lai nodrošinātu pilnvērtīgākus, valsts prioritātēm un mērķiem atbilstošus, kā arī sabiedrībai saprotamus valsts budžeta tēriņus.
Sarunā Valsts prezidents izteica atbalstu Izglītības un zinātnes ministrijas uzsāktajam darbam pie jauna, kompetencēs balstīta vispārējās izglītības satura izstrādes un ieviešanas. Mūsdienās, kad tehnoloģijas un vide piedzīvo strauju globālo attīstību, būtiski jāuzlabo arī nepieciešamās zināšanas, prasmes un kompetences. Abas amatpersonas bija vienisprātis, ka Latvijā nepieciešama ātra un sekmīgi vadīta jaunā izglītības satura ieviešana.
Sarunas noslēgumā Valsts prezidents vienojās ar izglītības ministru par atkārtotu tikšanos, lai vēlreiz pārrunātu izglītības nozares uzlabojumu ieviešanas gaitu un rezultātus.