Valdis Zatlers
Valsts prezidents Valdis Zatlers šodien, 15.novembrī, viesojās Rīgas Franču licejā un vadīja patriotisma stundu „Patriotisms 21.gadsimta Latvijā – tā nozīme un jauni izpausmes veidi”.  Valsts prezidents apsveica skolēnus un skolotājus gaidāmajos valsts svētkos un aicināja domāt par to, ko nozīmē būt mūsdienīgam Latvijas patriotam, kā un kāpēc izrādīt savu pieķeršanos un piederības izjūtu šai zemei un tās cilvēkiem.

 

Sarunā ar skolēniem Valsts prezidents atzīmēja, ka „21.gadsimta patriotisms ir daudz vairāk nekā tikai emocijas. Tas nozīmē praktisku rīcību, kas parāda – es saprotu, ka no manis ir atkarīga šīs valsts nākotne. Tas nozīmē vairāk darīt pašiem un mazāk gaidīt, ka citi izdarīs kaut ko manā vietā”.

 

Sarunas turpinājumā Valsts prezidents aicināja domāt par piederības izjūtu un to, kā šī izjūta veicina patriotismu ģimenē, skolā un valstī. Valdis Zatlers norādīja, ka „atrisinot   trīs lielās lietas, kuras ikviens var darīt savai valstij - mācīties, jo mēs vēlamies būt gudri, palīdzēt savai ģimenei, jo mēs gribam, lai tā būtu stipra un pārvar visas grūtības, un izvēlēties profesiju, kas patīk, lai es varu dot kaut ko citiem cilvēkiem - , katrs cilvēks ar savu darbu, attieksmi un atbildību vairos patriotismu Latvijā”.

 

Valsts prezidents atzīmēja, ka Latvijas cilvēki aizvien vairāk apliecina to, ka Latvija viņiem ir svarīga, izpaužot sevi svētkos ar karodziņu, pieceļoties un dziedot himnu, nēsājot mūsu karoga krāsas sporta spēlēs vai liekot uz savām mašīnām vai māju pagalmos valsts karogus. Prezidents arī norādīja, ka patriotiska ir ikviena rīcība, kas palīdz Latviju padarīt par dzīvošanai draudzīgāku vietu. „Ja tu esi laipns un izpalīdzīgs, tad tu esi ne tikai labs cilvēks, bet arī Latvijas patriots,” norādīja Valdis Zatlers.

 

Diskusijas gaitā skolēni izteica savas domas par to, ko nozīmē būt patriotam, kā arī uzdeva jautājumus par nākotnes profesijām, latviešu valodas nozīmi, demokrātiju, kritisko domāšanu, sabiedrības integrācijas jautājumiem un jauniešu braukšanu mācīties uz ārzemēm.