Vaira Vīķe-Freiberga

Valsts prezidente Vaira Vīķe-Freiberga šodien piedalījās Pasaules Tūrisma organizācijas (PTO) Eiropas Reģionālajā konferencē par komunikācijām tūrismā un līdz ar PTO ģenerālsekretāru Frančesko Frandžiali (Francesco Frangialli) un ekonomikas ministru Arturu Krišjāni Kariņu uzrunāja tūrisma nozares amatpersonas un uzņēmējus, starptautiskos ekspertus un nozīmīgu pasaules plašsaziņas līdzekļu pārstāvjus konferences atklāšanā.

 

Savā runā prezidente atzīmēja, ka šādas nozīmīgas konferences rīkošana Latvijā apliecina, ka Latvija ir pievilcīgs ceļotāju galamērķis un daudzsološa vieta uzņēmējdarbības attīstīšanai. Tūrisma nozares attīstība un tūrisma komunikācijas uzlabošana ir nozīmīgs izaicinājums Latvijai, kura piecdesmit gadu garumā kopš padomju okupācijas līdz neatkarības atgūšanai 1991.gadā bija izdzēsta no pasaules tūrisma kartēm.

 

Savā runā prezidente atzīmēja ievērojamos Latvijas ekonomiskos rādītājus un to straujo izaugsmi. Viņa pauda cerību, ka efektīva Eiropas Savienības struktūrfondu un kohēzijas fondu izmantošana ļaus turpināt pozitīvās pārmaiņas mūsu valsts ekonomikā, mazinot sociālo un ekonomisko nevienlīdzību, sekmēs jauno tehnoloģiju pielietošanu un sniegs lielākas iespējas infrastruktūras uzlabošanai.

 

V.Vīķe-Freiberga sacīja, ka 1990.gadu sākumā tūrisma nozare Latvijā sāka attīstību praktiski no nulles, un līdz šim sasniegtais ir visai ievērojams. Pēdējos gados tūrisma sektora izaugsme demonstrējusi tās potenciālu kā ārkārtīgi daudzsološa ekonomiskā aktivitāte un strauji kļūst par nozīmīgāko ienākumu avotu daudzviet Latvijā. 2004.gadā tūrisms deva 2% Latvijas kopprodukta, kas ir ievērojams skaitlis, pie tam pagājušajā gadā tūrisma sektors Latvijā ir audzis par 23% un valsts uzņēmusi lielāku skaitu viesu kā jebkad agrāk – 3 miljonus cilvēku. Šis ir pirmais gads kopš valsts neatkarības atgūšanas, kad tūristu skaits, kas atbraucis uz Latviju pārsniedz to cilvēku skaitu, kas no Latvijas kā tūristi devušies uz citām zemēm.

 

Prezidente atzīmēja, ka Latvija vēlas attīstīt ekonomiski un sociāli dzīvotspējīgu, stabilu un drošu tūrisma nozari, un viens no svarīgiem instrumentiem šī mērķa sasniegšanai slēpjas prasmīgā Latvijas kā pievilcīga tūrisma galamērķa prezentācijā, kur nozīmīga loma ir plašsaziņas līdzekļiem, kas veido tūrisma tēlu jebkurai vietai visā pasaulē.