Tāpat kā ikviens no mums arī es esmu bijis skolēns. Ļoti labi atceros savas bioloģijas un ķīmijas skolotājas, kuras savulaik deva vajadzīgo ievirzi manam prātam 8.klasē, kas kā jau visiem pusaudžiem nesās tikai uz blēņām. Skolotāji deva patstāvību un darba tikumu, ko mums – līdzās ģimenes audzināšanai - var iemācīt skolotāji. Varu tikai piebilst, ka vēlāk arī pats savas darba gaitas iesāku kā bioloģijas skolotājs un trīs gadus nostrādāju Madonas vidusskolā.
Mūsu skolotāji ir mūsu ceļveži un padomdevēji – sākot no mazotnes līdz pat augstskolas absolvēšanai –, bet jo sevišķi skolā, kad tiek ielikti vērtību un zināšanu pamati visai tālākajai dzīvei. Mēs zinām no pašu pieredzes, ka tikai pēc skolas pabeigšanas līdz galam apjaušam skolotāju devumu mūsu dzīves ceļā, kas viņiem nenoliedzami ir liela atbildība un misija.
Taču labi pedagogi ir atslēga ne tikai atsevišķas personības izaugsmē. Jūs esat tie, no kuru darba un aizrautības ir atkarīgas mūsu jauno censoņu iespējas atraisīt savus talantus, iemācīties domāt, analizēt, pamatoti kritizēt, un beigu beigās izveidoties par cilvēkiem, kas ceļ mūsu sabiedrību un valsti kopumā.
Mūsu valsts nākotne sākas katru dienu, kad uz stundu sauc skolas zvans, skolotājs stāv pie tāfeles un bērni pilda savu galveno pienākumu – mācīties un kļūt atbildīgiem. Bet skolotāji pilda savu pienākumu – mācīt, aizraut un iedvesmot; varbūt arī reizēm sabārt, kad tas ir nepieciešams. Tieši skolā sākas mūsu rītdiena; tieši skolā sākas tas, kas mēs būsim nākamajā Latvijas simtgadē.
Tieši tāpēc mums ir svarīgi apzināties šī laika nopietnību. Viss, ko mēs neizdarām vai novilcinām tagad, traucē mums attīstīties. Vispārējā izglītībā reformu jomā šobrīd valda liela neskaidrība. Ir ļoti svarīgi vienoties par taisnīgu pedagogu darba samaksas sistēmu un nodrošināt mūsdienīgu izglītības iestāžu materiāltehnisko bāzi, lai mācību saturs atbilstu sabiedrībā un darba tirgū nepieciešamajām zināšanām un prasmēm. Šajā jomā lēmumus mūsu vietā neviens nepieņems – šī ir tikai mūsu pašu atbildība!
Mūsu kopīgais uzdevums ir radīt visus priekšnoteikumus, lai Latvijā augtu zinoši un prasmīgi, radoši un atbildīgi, kā arī kritiski domājoši cilvēki, kas spēj atšķirt graudus no pelavām. Tā lielā mērā ir mūsu valsts labklājības atslēga. Latvijas bagātība ir izglītoti cilvēki, tāpēc ir svarīgi veidot kvalitatīvu izglītības sistēmu.
Ir daudz jomu, kurās darbs jau notiek. Taču pašlaik nepieciešams panākt vienotu izpratni par konkrētiem iespējamiem uzlabojumiem un risinājumiem pedagogu darba samaksas modelī, lai mazinātu skolotāju neskaidrību par nākotni. Neapšaubāmi, izglītības sistēmas satura modernizācijas rezultāti būs sagaidāmi tikai vidējā vai pat ilgtermiņā, tomēr pie tā jāsāk strādāt nekavējoties. Zināšanām jābūt tautsaimniecības dzinulim. Citiem vārdiem sakot, ir jārada tāda izglītības sistēma, kas spētu nodrošināt uzņēmējdarbības pieprasījumam atbilstošus cilvēkresursus, jo tieši izglītoti cilvēki būs tie, kas spēs radīt idejas, kurās būs vērts investēt.
Šodien ir izšķirīgi svarīgi, lai pēc skolas pabeigšanas jaunieši Latvijā būtu ne tikai labi priekšzīmīgi doto uzdevumu izpildītāji, bet būtu par sevi pārliecināti un gatavi uzņemties atbildību - gan veidojot uzņēmumus, gan dodot darbu citiem. Tādēļ aicinu ikvienu skolotāju jauniešos jau skolas solā iedrošināt attīstīt sevī uzņēmēju.
Cienījamie skolotāji! Jaunā mācību gada priekšvakarā es jums visiem gribu vēlēt daudz spēka, izturības un reizē atbildības, audzinot savus audzēkņus, un – lai viņu nekad netrūktu mūsu skolās! Lai diskusijās izdodas atrast efektīvākos risinājumus mūsu izglītības sistēmas attīstībai, kuras rezultātā mums būs gudri, inteliģenti un talantīgi cilvēki kā Latvijas nākamās simtgades pamats!
Es gribu novēlēt jums veiksmīgu forumu un mums ir nepieciešams attīsties, veidojot stabilu sistēmu mums iespējams būs daži upuri, bet mums ir jābūt sapratnei, ka mēs spēsim nodrošināt, lai tā jaunatne, kas šobrīd ir skolas solā tiešām ir drošs pamats mūsu Latvijai.
Veiksmi darbā!