Lai veicinātu caurspīdīgumu un kliedētu jel kādus sabiedrībā radītos mītus un pieņēmumus par VPK finanšu līdzekļu izlietojumu (apmaksātajiem pakalpojumiem un precēm), VPK ir nolēmusi savā mājaslapā uzsākt informācijas par iegādātajām precēm, pakalpojumiem un to izmaksām publiskošanu.
VPK ir sagatavojusi informāciju par šajā un 2009.gadā apmaksātajiem pakalpojumiem un precēm, par kuriem esam saņēmuši jautājumus no atsevišķiem Latvijas iedzīvotājiem. Piedāvājam katram Latvijas iedzīvotājam nepastarpināti ar to iepazīties:
- SIA „Sophia conferences” veiktā iepirkuma apjoma kopapjoms 2009.gadā ir Ls 150,04. Apmaksāti pakalpojuma sniedzēja rīkoti semināri saistībā ar iepirkuma procedūru veikšanas kārtību un grozījumiem Publisko iepirkumu likumā;
- SIA „Zeta GD” veiktā iepirkuma apjoma kopapjoms 2009.gadā ir Ls 1016,40. Iegādāti saskaņā ar protokolārajām prasībām nepieciešamie reprezentācijas piederumi – Valsts prezidenta autogrāfu kartiņas, Valsts prezidenta komplimentu kartes, ielūgumi;
- SIA „Arkolat” 2009.gadā veiktā iepirkuma kopējā summa ir Ls 3731,00. 2010.gadā veiktā iepirkuma kopējā summa Ls 1756,12. SIA „Arkolat” iegādātas dažādas saimniecības preces VPK ikdienas darba nodrošināšanai, tai skaitā roku salvetes, tualetes papīrs, atkritumu maisi, ziepes;
- SIA „Kuso” 2010.gadā veiktā iepirkuma summa ir Ls 53954,13. Norādīto summu lielākoties sastāda restorāna (proti, viesmīļu, pavāru) pakalpojumu apmaksa, kā arī atsevišķu ēdināšanas pakalpojumu apmaksa Valsts prezidenta darba pusdienu un darba pasākumu ietvaros (piemēram, viesojoties Rīgas pilī, cienāšana ar nelielām uzkodām un dzērieniem X skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku dalībnieku pārstāvjus un organizatorus, Valsts prezidenta kausu vieglatlētikā laureātus un Ata Kronvalda prēmijas laureātus un viņu ģimeņu pārstāvjus).
- 2009.gadā SIA „Korporatīvā dizaina grupa „O.p.e.n.”’ nodrošinājusi Latvijas Valsts prezidenta kancelejas mājaslapas dizaina izstrādi. Kopējā summa par šo pakalpojumu Ls 1185,80 (2009.gadā samaksātā summa Ls 968,64, 2010.gadā - atlikusī summa);
- SIA „Multimark” veikto iepirkumu kopējā summa 2009.gadā ir Ls 560,47. SIA „Multimark” piegādājis biroja papīru, kuru VPK izmantojusi ikdienas darbības nodrošināšanai, tai skaitā sarakstei ar valsts iestādēm, privātajām struktūrām un privātpersonām;
- SIA „Dieta Ltd” kopējā iepirkuma summa 2009.gadā ir Ls 75,07. Iegādāti tīrīšanas līdzekļi, kas paredzēti telpu atbilstības higiēnas prasībām nodrošināšanai;
- SIA „Nīke – E” veiktā iepirkuma kopējā summa 2009.gadā ir Ls 297,00. SIA „Nīke – E” nodrošinājusi restorāna un ēdināšanas pakalpojumus Valsts prezidenta tikšanos laikā ar projekta „Collective Memory” dalībniekiem un ar laikraksta „Diena” konkursa „Kas notiek?” uzvarētājiem;
- SIA „Innova” veiktā iepirkuma kopējā summa 2009.gadā ir Ls 544,47. Šī summa ietver Kancelejas ikdienas darbībai nepieciešamo fotopreču iegādi, kā arī fotorāmju iegādi Valsts prezidenta pateicību ievietošanai pasniegšanai Latvijas pašvaldību kongresa dalībniekiem;
- SIA „Naistex” veiktā iepirkuma kopējā summa 2009.gadā ir Ls 569,01. Par šo summu iegādāti galdauti, auduma salvetes Valsts prezidenta rīkoto oficiālo pusdienu un vakariņu nodrošināšanai;
- SIA „Dižozols plus” 2009.gadā veiktā iepirkuma kopējā summa ir Ls 1754,83. 2010.gadā veiktā iepirkuma kopējā summa Ls 539,66. SIA „Dižozols plus” nodrošinājis mēbeļu izgatavošanu Valsts prezidenta reprezentācijas telpām, mēbeļu remonta un restaurācijas darbus;
- SIA „Bea” 2009.gadā veiktā iepirkuma kopējā summa ir Ls 318,33. SIA „Deko-A” 2009.gadā veiktā iepirkuma kopējā summa ir Ls 1606,41. SIA „Bea” veiktā iepirkuma kopējā summa 2010.gadā ir Ls 665,68. Norādītie pakalpojumu sniedzēji nodrošinājuši aizkaru mazgāšanas, gludināšanas, ķīmiskās tīrīšanas pakalpojumus. Kopējā Rīgas pils un Jūrmalas rezidences logu platība ir aptuveni 1566 kvadrātmetri;
- SIA „Zeno Consulting” 2010.gadā veiktā iepirkuma kopējām summa Ls 163,35. Pakalpojuma sniedzējs nodrošinājis moderēšanas pakalpojumus Stratēģiskās analīzes komisijas diskusijai „Kultūras pieejamība ekonomiskās lejupslīdes laikā”;
- 2010.gadā SIA „Rota – L”, Galerija Daugava, Salons Māksla, SIA „Bravo”, SIA „Scala Di Valori’” iegādāti Latvijas mākslinieku darbi kā protokolārās dāvanas, kas pasniegtas ārvalstu viesiem (valstu vadītājiem un oficiālo delegāciju locekļiem) vizīšu ietvaros. SIA „Rota - L” samaksātā summa - Ls 1516,50, Galerija Daugava - Ls 450,00, Salons „Māksla” – Ls 2721,00, SIA „Scala Di Valori” – Ls 518,50, SIA „Bravo” – Ls 575,80. Norādām, ka minētās summas ietver samaksu par vairākiem pirkumiem, tomēr, ievērojot vispārpieņemtās protokolārās normas, konkrētu dāvanu izmaksas nevaram nosaukt;
- SIA „Krisstika” 2010.gadā veiktais iepirkuma apjoms Ls 267,12. SIA „Krisstika” piegādājis priekšmetus Valsts prezidenta reprezentācijas pasākumiem – divas tējas servīzes (12 personām);
- SIA „Miedziņš” 2010.gadā veiktā iepirkuma kopējā summa Ls 292,12. Par norādīto summu iegādātas tekstilpreces (mēbeļu pārklāji) Valsts prezidenta telpām;
- SIA „Patiesība” 2010.gadā veiktā iepirkuma kopējā summa Ls 87,30. Pakalpojuma sniedzējs nodrošinājis ēdināšanas un restorāna pakalpojumu Valsts prezidenta kancelejas vadītāja organizētajās darba pusdienās par godu Project on transitional democracies vadītājam Brūsam Džeksonam;
- SIA „Baltic XL” 2010.gadā veiktā iepirkuma kopējā summa Ls 132,69. Par norādīto summu iegādāta kafija, kas izlietota Valsts prezidenta kancelejā notiekošajās darba tikšanās un sanāksmēs, kurās piedalās Latvijas vai ārvalstu viesi. Valsts prezidenta kanceleja papildus norādītajiem darba kārtības pasākumiem, neapmaksā izdevumus par kafiju darbiniekiem;
- ZS „Lauri” 2010.gadā veiktā iepirkuma kopējā summa Ls 1125,30. Pakalpojuma sniedzējs nodrošinājis ziedu kompozīciju izgatavošanu telpu dekorēšanai Čehijas Republikas prezidenta oficiālās vizītes laikā, Somijas Republikas prezidentes valsts vizītes laikā, Slovēnijas Republikas prezidenta oficiālās vizītes laikā;
- 2010.gadā Kancelejas vajadzībām iegādātas dažādas mēbeles – rakstāmgalds, pults, skapis, krēsls u.c. no piegādātājiem - SIA „4Udizains”, SIA „Korte”, SIA „AB Modula”, SIA „Mixmēbeles”, SIA „Elux”, SIA „Indoor group”. Veiktā iepirkuma kopējā summa SIA „4Udizains” – Ls 1178,34, SIA „Korte” – Ls 795,80, SIA „AB Modula” – Ls 910,00, SIA „Mixmēbeles” – Ls 1135,00, SIA „Elux” – Ls 580,00, SIA „Indoor group” – Ls 249,00.
- ZS „Velgi” 2010.gadā veiktā iepirkuma kopējā summa ir Ls 1443,84. ZS „Velgi” nodrošinājis ziedu stādu piegādi, kuri izmantoti Rīgas pils un Jūrmalas rezidences dārzu noformēšanai;
- Fonds „Kultūra.LV” 2010.gadā veiktā iepirkuma kopējā summa Ls 1780,00. Pakalpojuma sniedzējs nodrošinājis muzikālo noformējumu un muzikālo priekšnesumu izpildījumu Valsts prezidenta rīkotajā pieņemšanā par godu ārvalstu diplomātiskajam korpusam, Valsts prezidenta rīkoto vakariņu par godu Čehijas Republikas prezidentam, Valsts prezidenta rīkoto vakariņu par godu Somijas Republikas prezidentei un Valsts prezidenta rīkoto vakariņu par godu Slovēnijas Republikas prezidentam laikā;
- SIA „Anante Stage” 2010.gadā veiktā iepirkuma kopējā summa ir Ls 750,00. Minētā summa ietver podestu piegādes, montāžas, demontāžas un nomas izmaksas. Podesti izmantoti vizuālo mediju vajadzībām Čehijas Republikas prezidenta, Somijas Republikas prezidentes, Slovēnijas Republikas prezidenta vizīšu laikā, oficiālajās viesu sagaidīšanas ceremonijās.
- SIA „Welkom” 2010.gadā veiktā iepirkuma kopējā summa ir Ls 477,91. Šī summa ietver Igaunijas Valsts prezidenta uzturēšanās viesnīcā darba vizītes laikā izdevumus;
- SIA „Mārtiņš Sirmais” 2010.gadā veiktā iepirkuma summa ir Ls 563,40. Pakalpojuma sniedzējs nodrošinājis ēdināšanas pakalpojumus Valsts prezidenta rīkotajās vakariņās par godu Polijas prezidentam un viņa delegācijai;
- SIA Nomeda veiktā iepirkuma summa ir Ls 14 118,10. Minētā summa ietver tālāk norādīto Valsts prezidenta diplomātisko un protokolāro pasākumu nodrošināšanu ar restorāna un ēdināšanas pakalpojumiem: Valsts prezidenta pieņemšana ārvalstu vēstniekiem 19.01.2010 - Ls 1990.00, Valsts prezidenta pieņemšana par godu Augstākās padomes vēlēšanu 20.gadadienai 18.03.2010 – Ls 1766.60, Valsts prezidenta dāvana – kliņģeris - sociālās aprūpes centra „Tērvete” bērniem darba vizītes Tērvetē laikā 13.04.2010 – Ls 41.75, pieņemšanas Svinīgo ordeņu pasniegšanas ceremoniju ietvaros 01.05.2010; 03.05.2010; 04.05.2010 – Ls 1960.20, Valsts prezidenta darba pusdienas ar Lietuvas prezidenti Daļju Grībauskaiti 04.05.2010 un Valsts prezidenta pieņemšana par godu Latvijas Republikas Neatkarības deklarācijas pasludināšanas 20. gadadienai 04.05.2010 – Ls 3630.00, Kliņģeris Muzeja nakts preses pasākumam 06.05.2010 – Ls 22.40, Valsts prezidenta pieņemšana Latvijas goda konsuliem 08.07.2010 – Ls 2649.90, Valsts prezidenta tikšanās ar Pasaules bankas prezidentu Robertu Zēliku 12.03.2010 – Ls 191.00, Valsts prezidenta pieņemšanas Latvijas Republikas vēstniekiem 24.08.2010 – Ls 1642.63, Valsts prezidenta dāvana – kliņģeris - sociālās aprūpes pansionāta „Brīze” iemītniekiem Salacgrīvas darba vizītes ietvaros 26.08.2010 – Ls 51.80, Valsts prezidenta tikšanās ar mūzikas festivāla „Summertime” organizatoriem 17.08.2010 – Ls 171.82.
Informācija par veikto iepirkumu apjomu 2010.gadā apkopota par laika periodu no 2010.gada 1.janvāra līdz 2010.gada 31.oktobrim.
Lēmumu pieņemšanas kārtība par iepirkuma veikšanu, tai skaitā izvērtēšana, vai prece un pakalpojums ir nepieciešams, ir vienāda visos gadījumos. Lēmumus VPK par iepirkumu nepieciešamību savas kompetences ietvaros pieņem VPK vadītāja vietnieks, kurš VPK vārdā slēdz līgumus administratīvos un saimnieciskos jautājumos. Savukārt iepirkuma procedūras VPK tiek veiktas, ievērojot normatīvos aktos noteikto kārtību. Pirms jebkuras preces vai pakalpojuma iegādes, VPK rūpīgi izvērtē to iegādes nepieciešamību, nodrošinot finanšu līdzekļu lietderīgu izlietojumu.
[1] Summā ir iekļauti līdzekļi neparedzētiem gadījumiem.
[2] Summā ir iekļauti līdzekļi neparedzētiem gadījumiem un LR Aizsardzības ministrijas budžeta līdzekļi ārvalstu vizīšu izmaksu segšanai.